Op de eerste rang aan de Bossche Markt…
Auteur:

Op de eerste rang aan de Bossche Markt…

Op 2 september officiële opening van de geheel gerestylde serre en entree van Brasserie Cé en Golden Tulip Hotel Central

Met de officiële opening op 2 september van de geheel herbouwde serre en entree is een belangrijke mijlpaal bereikt wat betreft de grootscheepse meerjarige verbouwings- en renovatieplannen van Brasserie Cé en Golden Tulip Hotel Central aan de Bossche markt die in 2016 van start gingen. In de afgelopen vier jaar werd maar liefst vijf miljoen euro geïnvesteerd. Daarmee heeft niet alleen het aanzicht van het statige hotel een indrukwekkende facelift gekregen maar zijn ook de Brasserie, 30 hotelkamers, de 14e eeuwse gotische gewelvenkelder, het penthouse en de Moriaenbar gerenoveerd en gerestyled. Het resultaat is een eigentijdse uitstraling waarbij een vleugje traditie een vertrouwd gevoel geeft. Zo’n investering moet zijn ingegeven door een behoorlijk vertrouwen in de toekomst. Directeur Karin Rademaker: ‘Dat hebben we zeker. En investeren hoort nu eenmaal bij ondernemen. We willen vooruit en dat kan, want ‘s-Hertogenbosch is een prachtige stad. Er komen veel mensen vanuit alle windstreken. En het zou nog mooier zijn als we weer met z’n allen de schouders onder iets groots konden zetten. Als je ziet wat de Jeroen Bosch expositie aan dynamiek heeft gebracht en de stad heeft opgeleverd. Daar zou een creatieve club Bosschenaren zich nog eens over moeten buigen om een vervolgstap te zetten, om iets nieuws en moois toe te voegen. We kunnen en mogen niet achterover hangen.’

Serre met zicht op de markt fotografie: ByMarjo

Karin Rademaker is blij dat de verbouwing van de serre en ingang achter de rug is. ‘We hebben er al ontzettend veel positieve reacties op gehad en zijn er dan ook heel tevreden mee. Onze gasten hebben nog beter zicht op de Bossche markt en de mogelijkheid om voor het open raam te zitten maakt die beleving optimaal. Heerlijk lunchen en dineren met uitzicht op de markt’

‘afgelopen vier jaar maar liefst
vijf miljoen euro geïnvesteerd

De rust is dus even weergekeerd? Karin: ‘Nou. nee hoor. Het seizoen staat weer voor de deur en in december gaan we weer verder met de volgende serie 30 hotelkamers.’ Alles wordt vernieuwd; kozijnen, badkamer, TV’s met Netflix, duurzame airconditioning én iedere kamer krijgt zijn eigen uitstraling door een speciaal ontworpen behang door de architect Feran Thomassen.’

‘een superfijn team mensen die zich
100% inzetten voor onze gasten’

Daarmee komen we op het punt vertrouwen in de toekomst. ‘Natuurlijk heb ik vertrouwen in de toekomst. We hebben hier een prachtige accommodatie op een toplocatie in een geweldige stad en een superfijn team mensen die zich 100% inzetten voor onze gasten. Dat zijn vier belangrijke ingrediënten voor een succesvolle onderneming. En toch biedt het geen garantie voor de toekomst. Je moet als ondernemer steeds alert zijn. Dan kun je op tijd kansen en bedreigingen zien aankomen en daarop inspelen.’

‘je moet als
ondernemer alert zijn ’

Één van de dertig (van de totaal 126 kamers) volledig gerestylde kamers. fotografie: ByMarjo

Zo denkt ze dat ’s-Hertogenbosch goed op de kaart gezet is tijdens het Jeroen Bosch jaar en dat de race voor het songfestival goede citymarketing is geweest. Karin Rademaker: ‘De Brabanthallen kwam daarbij uit de bus als uitermate geschikte locatie. Dus dat belooft nog wat te worden voor de toekomst. Muziek zit in de stad en wij proberen daar ook een steentje aan bij te dragen. Jonge jazzmusici van het Conservatorium in Tilburg bied ik een podium tijdens onze vrij toegankelijke Jazzavond op de 3e vrijdag van de maand. Iedere 1e vrijdag van de maand is al sinds jaar en dag een Jazzavond met gevestigde musici. Ook het IVC en Oeteldonk dragen wij een warm hart toe.’

‘ ‘s-Hertogenbosch heeft alles in zich
om een attractieve stad te zijn en te blijven’

Karin Rademaker heeft dus niet geaarzeld om haar nek uit te steken. ‘Daar ben je ondernemer voor. Maar je kunt het niet alleen. ‘s-Hertogenbosch heeft alles in zich om een attractieve stad te zijn en te blijven. Juist daarom moeten we doorontwikkelen en de stad blijven promoten. Onze stad heeft op toeristisch, recreatief en cultureel gebied nogal wat te bieden dus moeten we wel actief blijven en daar samen de schouders eronder zetten.’

Karin Rademaker achter de bar in de brasserie

Als het weer meewerkt, zal er tijdens de officiële opening op de markt een bijzondere happening plaatsvinden. Karin Rademaker wil nog niks verklappen. ‘Maar het wordt zeker iets speciaals!’

Telefoon: +31 (0)73 – 6 926 926
www.hotel-central.nl & www.ce-denbosch.nl

0 Reacties uitgeschakeld voor Op de eerste rang aan de Bossche Markt… 1067 28 augustus, 2019 073 Culinair, Interviews, Nieuws, Zakelijk nieuws augustus 28, 2019

Facebook Comments

Digitaal bladeren