‘Noordbrabants Museum icoon van de stad’
Auteur:

‘Noordbrabants Museum icoon van de stad’

foto: Directievoorzitter Martin Houben van Rabobank ‘s-Hertogenbosch e.O.

Rabobank ’s-Hertogenbosch e.O. trots op partnership

Voor directievoorzitter Martin Houben is de verbondenheid van
Rabobank ‘s-Hertogenbosch e.O. als hoofdsponsor met Het Noordbrabants Museum een uitgemaakte zaak. ‘Het is absoluut één van de iconen van ‘s-Hertogenbosch op het gebied van kunst en cultuurhistorisch erfgoed, op een mooie plek in de stad, waar veel mensen samen komen om daarvan genieten. Daarmee vormt het een belangrijke schakel in de Bossche en Brabantse samenleving en daarbuiten. Martin Houben: ‘Wij zien de tentoonstelling ‘Van Goghs intimi, vrienden, familie, modellen’ die op 20 september werd geopend als een mooi vervolg op de Jheronimus Bosch expositie waar we eveneens graag onze naam aan verbinden.’

Met bovengenoemde tentoonstelling wordt het beeld van Vincent Van Gogh als een in zijn tijd miskende, eenzame kunstenaar bijgesteld. Hij was weliswaar geen gemakkelijke man, maar hij had vele sterke en langdurige relaties. Bovendien werd zijn kunst gewaardeerd door zijn vakgenoten. Aan de hand van circa 100 schilderijen, tekeningen, brieven en andere documenten van Van Gogh en van zijn intimi, leren we de man achter de kunstenaar beter kennen. Een unieke tentoonstelling dus die naar verwachting veel bezoekers gaat trekken.

Geen ‘platte sponsoring’
Volgens Martin Houben beperkt de relatie met het museum zich overigens niet tot ‘platte sponsoring’ van een tentoonstelling of andersoortig event: ‘Als partner en adviseur zijn we al sinds de opening in 2013 ook met raad en daad betrokken bij bijvoorbeeld de aankoop van unieke werken. Met deze langdurige relatie leveren we een belangrijke bijdrage aan één van de belangrijke culturele bezienswaardigheden van Nederland waardoor een breed publiek kan genieten van een veelheid aan kunst en cultuurhistorisch erfgoed.’

Trots op waardevolle partner
Martin Houben: ‘Onze verbintenis met Het Noordbrabants Museum is dus niet vanaf de zijlijn, maar juist samen met hen. Het museum koestert een regionale waarde voor ‘s-Hertogenbosch en omgeving die wij van harte ondersteunen. We zijn er dan ook trots op om zo’n waardevolle partner te hebben. Jheronimus Bosch kwam in 2016 wereldwijd in de top tien van best bezochte tentoonstellingen. En nu volgt ongetwijfeld een nieuw hoogtepunt met Van Gogh. Het museum is een natuurlijke partner waarmee de Rabobank een echte en hechte samenwerking op meerdere vlakken heeft. We hebben een goede sponsorovereenkomst, maar zien elkaar ook op andere gelegenheden waar we elkaar kunnen helpen met een aansprekend netwerk. Natuurlijk is er ook een solide bancaire relatie. Dat maakt het museum voor ons een belangrijke partij met de garantie voor een mooie samenwerking, waarmee we de regio een beetje mooier maken en de samenleving versterken.’

Verbinding
De relatie van de Rabobank met Het Noordbrabants Museum illustreert het streven naar verbondenheid met de lokale / regionale gemeenschap. Martin Houben: ‘Als coöperatieve bank willen wij graag bijdragen aan economische en maatschappelijke versterking van onze woon-, werk- en ondernemersomgeving. Dat doen we door het delen van kennis, het verbinden van onze relaties en door gerichte financiële ondersteuning van vele sportieve, culturele, maatschappelijke én economische activiteiten.’

Versterking samenleving en sociale samenhang
Naast de hechte samenwerking met het museum heeft de Rabobank ook een waardevolle relatie met een aantal sportverenigingen en ander culturele partijen. ‘Maar’, zo stelt Martin Houben: ‘Wij ondersteunen sport en cultuur ook in de breedste zin van het woord zoals met Rabo ClubSupport en Rabo Verenigingsondersteuning. Niet incidenteel, maar langdurig. We maken ons graag sterk voor een regio waar het fijn leven, wonen, werken en ondernemen is. Het versterkt de samenleving en zorgt voor sociale samenhang.’

0 Reacties uitgeschakeld voor ‘Noordbrabants Museum icoon van de stad’ 657 04 oktober, 2019 Interviews, Zakelijk nieuws oktober 4, 2019

Facebook Comments

Digitaal bladeren